pondělí 3. prosince 2018

RECENZE: Spokobox | měsíc říjen


Už opravdu dlouhou dobu pokukuji po různých mystery boxech určených pro psíky. V Čechách jich zatím moc k dostání nebylo a tak jsem spíše koukala po těch zahraničních, pak se ale objevila zpráva, že eshop spokojenypes.cz chystá své vlastní boxy – SPOKOBOXy…takže jsem samozřejmě neodolala…


Upřímně, s objednáním jsem přeci jen trochu váhala, ne kvůli ceně, ale proto, že jsem se bála, že v něm bude hodně pamlsků a ňamek, které nebudu moct Mojovi dát (jelikož se v minulosti potýkal se zažívacími problémy a většinou jim předcházela konzumace vepřových a uzených dobrot) a že tak budu nucena celý box rozdat a Mojo z něj nebude mít vůbec nic. Ale přeci jen jsem si říkala, že to alespoň jednou zkusím a uvidíme.

V boxíku dostanete vlastnoručně podepsaný dopis (z kterého jsem pochopila, že jej bude každý měsíc psát jiný člen týmu Spokojeného psa, což mi přijde hodně sympatické :) ), ve kterém máte menší povídání o boxíku, ale především také seznam a popisek všeho, co se v boxu nachází. Údajně by se jednotlivé boxy měly maličko lišit, takže pokud vy jste našli v tom svém něco jiného, pak to byl účel. Každopádně mé modlitby byly vyslyšeny a já v tom našem našla pouze a jen dvě věci, které jsem si neriskla Mojovi dát, z čehož jsem měla velkou radost :D .

Co bude asi čecháčkům nejvíce podezřelé, je cena. Za box totiž zaplatíte 499,- Kč (což je mimochodem moc hezká cena), ačkoli, jak se dočtete v přiloženém dopise, celková cena jednotlivých produktů je 883,- Kč. Podezřelé že? Já tento fakt asi nejvíce přikládám velkoobchodním cenám, které se přeci jen poněkud liší od těch, za které byste si produkty koupili v obchodě. Ovšem v těchto kruzích se nepohybuji, takže je to pouze a jen moje domněnka, a upřímně, i kdyby v tom byl jakýkoli marketingový tah, mě se cena líbí, tak proč se v tom šťourat že? :D

Ale teď už k samotnému boxu. Samotná krabice je jakýsi šuplík, má moc hezký design, takže ji můžete nadále používat jako krabici na pamlsky (jak nám radí v dopise vrchní psí marketér Tomáš :D ) nebo na hračky, tréninkové pomůcky, či cokoli jiného, což je opět super nápad, není to prostě jen kartonová krabice, kterou vezmete a vyhodíte. Jde vidět, že se i nad tímto bezvýznamným detailem někdo zamyslel. No a co jsme tedy s Mojem našli uvnitř?



Něco praktického

Jako první bych vypíchla ty praktické věci, kterými jsou svítící obojek Dog Fantasy a rulička sáčků na psí exkrementy šetrné k životnímu prostředí. Obojek jsme dostali v oranžové barvě ve velikosti M/L, tedy 70cm. Ovšem velikost je nastavitelná, takže lze zmenšit i na malé psíky, jednoduše silikon ustřihnete, kde potřebujete, a je to. Obojek je nabíjen přes USB kabel, který dostanete spolu s obojkem, a má 3 režimy svícení – rychlé a pomalé blikání, a stálé svícení. Výrobce udává, že viditelnost obojku je až 500m a že je voděodolný. Tento obojek už jeden máme, v zelené barvě, a zatím jsem na něm nenašla jedinou chybu (jen asi u dlouhosrstých psů je trošku problém, že jej překrývají chlupy, ale viditelný je i přes ně…alespoň u Moja ano). Každopádně je to jedna z věcí, nad kterou se někdo očividně zamyslel, přeci jen, zima je už tady, dny se krátí a tak je svítící obojek super bezpečnostní prvek na venčení a prochajdy.

Může se to zdát poněkud podivné, ale radost jsem měla i z pytlíků na bobky a to z jednoho důvodu, nejsou to totiž takové ty obyč pytlíky, které koupíte za pár korun na každém rohu. Toto jsou pytlíky od značky Earth Rated, a jsou rozložitelné. Výrobce udává, že veškerý odpad, který vznikne při výrobě, je recyklován a znovu použit, recyklované jsou i obalové materiály, ve kterých jsou sáčky prodávány. Mimo jiné jsou sáčky ještě navíc parfémované, v tomto případě levandulí. Zkrátka výrobek pro opravdového nadšence do ekologie.


Hračky

Teď k těm (pro psíky) příjemnějším záležitostem – hračkám, v boxu najdete hned dvě. Z první jsem měla docela radost a tak trochu jsem jí očekávala, Mojo už mé nadšení zas tolik nesdílel. A tou hračkou není nic jiného než frisbee disk s logem Spokojeného psa. Jak už jsem psala, celkem jsem očekávala, že v prvním boxu najdu právě toto frisbeečko, jelikož to je podle mě, taková chlouba tohoto obchodu. Jedná se o disky Fastback od výrobce Wham-O, což jsou nejen disky, které jsou vyrobeny právě pro psy, tudíž jsou naprosto bezpečné (ne, jako takové ty disky z levného plastu, které se roztříští na ostré kousky, když je trochu ohnete), a vedle toho také splňují nároky oficiálních soutěží v dogfrisbee disciplínách.

Z další hračky už Mou radost měl, obrovskou radost – z pískací činky. Asi by mu bylo úplně jedno, jaký tvar hračka má, hlavně že píská! Tato je navíc z pevnějšího materiálu, ale i tak se mu ji povedlo po nějaké době prokousnout (no hold je to psíče šikovné :D ), ovšem i přes menší díru hračka stále píská, takže za mě (a i za Moja) spokojenost.

Něco na zub

Pamlsky Dokas | kuřecí prsa
Jako první zde máme sušená kuřecí prsa od značky Dokas. S touto značkou a těmito pamlsky se setkávám poprvé, takže jsem moc ráda, že se v boxu našly i nějaké novinky na ozkoušení. Jedná se o sušená kuřecí prsa doplněná o minerální látky. Konzistencí mi hodně připomínají masa sušená mrazem (bohužel se mi nikde nepovedlo zjistit, zda i tyto jsou sušené mrazem), v případě potřeby jdou celkem snadno natrhat na poloviny, případně třetiny, takže na trénink ideální.

Dr. Animal SportLine | jehněčí
Jako druhé pamlsky jsme v boxu dostali Dr. Animal SportLine s jehněčím masem. Upřímně, tyto pamlsky jsou pro mě taktéž novinka, takže další bod pro Spokobox. Obsahují 60% masa v čerstvém stavu, což je, řekla bych, vcelku nadprůměr na pamlsky (samozřejmě pokud nepočítáme sušená masa, tam je to asi jasné :) ). Velikostně mi naprosto vyhovují – vysypu do pamlskovníku a hotovo (ať žije lenost :D ). Konzistencí jsou tvrdší, nedrolí se a nejsou nijak nepříjemně cítit.

Složení: čerstvé jehněčí maso 60 %, brambory, rostlinný škrob, sušená jablka, lososový olej 3 %, pivovarské kvasnice, mrkev 0,5 %, psyllium 0,4 %, chlorid sodný, Yucca shidigera 0,1 %, extrakt zezeleného čaje 0,01%


Marp snack | jehněčí
Tyto pamlsky jsou podle mě ty nejslabší, obsahují 49% masa a masových produktů, z čehož jsou 4% jehněčí, což pro mě není úplně sympatický popis složení. Nemám totiž ráda, když ve složení čehokoli výrobce popravdě nenapíše, co tam je – za prvé maso a masové produkty? Hmm…a krásné, že 4% jsou jehněčí a podle toho je dané, že pamlsky jsou jehněčí, ačkoli dle složení je v nich více tapioky…a také brambor. Podobně jako složení, na tom není ideálně ani jejich odér, který není úplně příjemný. Ovšem, ať nejsem přespříliš kritická, není to žádná tragédie (ono najít fajn pamlsky může být vcelku oříšek). Mají tvar kostiček a velikostně jsou naprosto ideální na trénink, jdou případně přelomit na půl, takže v tomto ohledu super.

Složení: Maso a masové produkty (49% z čehož jsou 4% jehněčí), Rostlinné produkty (12% brambory, 6% tapioka, 4% vojtěška)

Šunková kost Mediterranean
Toto je bohužel jedna z věcí, které jsem se Mojovi neodvážila dát, a že mě to v tomto případě hodně mrzelo. Jedná se o vepřovou kost s masem, včetně kloubu. Je sušená, takže se nemusíte bát, že by psíkovi způsobila nějaké zdravotní problémy. Je mi vážně líto, že tuhle kost Mou nemohl ochutnat, protože vypadá vážně chutně. Každopádně nepřišla vniveč, putovala ke smečce kóliáků mé kamarádky, kteří si určitě pošmákli.

Konzervy Calibra | hovězí s mrkví a olivovým olejem & krůta s kuřečími srdíčky a olivovým olejem
Poslední jedlou částí spokoboxu jsou dvě konzervy českého výrobce Calibra, jedna s hovězím masem a mrkví, druhá s krůtou a kuřecími srdíčky. Hovězí opět putovala smečce kóliáků, ovšem krůtí už putovala do misky panu Mojovi. Hned jak jsem konzervu otevřela, začal se sápat na linku, což běžně nedělá. A musím uznat, že konzerva voní opravdu hezky. Konzistencí bych jí přirovnala k paštice s kousky kuřecích srdíček. A jak dobře voní, tak očividně i dobře chutná, protože z misky zmizela během okamžiku a pan Mou následně předvedl i svůj rituál blaženosti, který předvádí vždy, když sní něco moc dobrého, takže 10/10 Mojů doporučuje.

Složení: Hovězí - Hovězí (66%), vývar (28,9%), mrkev (4%), minerální látky (1%), lososový olej (0,1%) ; Krůtí - Krůta (56%), kuřecí srdíčka (10%), vývar (28,9%), brusinky (4%), minerální látky (1%), lososový olej (0,1%)

Něco pro radost

A na závěr jsou v boxu takové ty maličkosti, které potěší. V případě tohoto boxu to jsou dvě samolepky na auto s textem „Spokojený pes v autě“, které si zatím ke své smůle nemám na co nalepit, co ovšem ale využiji je věc druhá a to placka s nápisem „Patřím do smečky“, která stoprocentně poputuje na některé z mých „psích“ zavazadel (nejspíš na tréninkovou tašku). Na jednu stranu se jedná opravdu o maličkosti, ovšem to se dá říct i o té pomyslné třešničce na dortu, no ne?


Na boxu jde vidět, že o něm jako o celku někdo skutečně přemýšlel, že i produkty nebyly vybírány stylem: „Hm, napíšeme si produkty na papírky a budeme je tahat z klobouku, jupí!“ Líbí se mi, že v něm najdete vícero kategorií kvality, ale na druhou stranu zde nenajdete produkty z té nejnižší kvalitativní kategorie. Z čehož usuzuji, že se nesnaží box nacpat co nejvíce produkty, na úkor jejich kvality. Za což mají u mě palec nahoru.

Asi hádáte, že jsem se Spokoboxem naprosto spokojená. Vlastně mě nenapadá ani moc věcí, které bych mu vytkla (veškeré mé připomínky by byly spíše nápady na obsah dalších a dalších boxíků). Co více říct? Asi jen že už mám objednaný i prosincový Spokobox a jsem velmi zvědavá, co s Mojem najdeme v něm. 


________________________________________________________________________________________________________

Nejedná se o sponzorovanou recenzi.


Žádné komentáře:

Okomentovat

O mně

Jmenuji se Jaina, jsem grafička, amatérská fotografka, milovnice psů a především majitelka borderáka jménem Mojo. Mezi mé největší zájmy patří kynologie, etologie psů a chovatelské potřeby a o tom všem také jsou mé články.

Máte-li nějaký dotaz, nápad na článek, či recenzi, nebo nějaké připomínky, napište mi do komentářů, na mail nebo třeba na facebooku.

@pawsitive notes 2015-2020

Osvětové články




Doporučuji